), uurregeling kijk je na op. Houd me via e-mail op de hoogte van nieuwe reacties. In Broadford is er een grotere supermarkt. De website GPStrails.nl is bedoeld voor iedereen die op zoek is naar mooie GPS routes. De verkleurende varens kondigen de herfst aan. The Skye Trail je náročný neoficiální trek skrz překrásný skotský ostrov Skye. De route die we gelopen hebben varieerde qua moeilijkheidsgraad en Skye biedt eigenlijk best wat flexibiliteit om je programma aan te passen via openbaar vervoer. Busladingen toeristen worden gedropt op het centrale plein. How many days – 6 or 7 days. Portree is the capital of Skye and offers a chance to restock supplies as well as having a choice of hotels and guest houses. Knip, de hoofdlamp gaat aan. We laten de rugzakken achter en klimmen naar een naburig topje. Het pad langs het meer is lang en modderig. Het zonlicht is nog licht en fragiel, de lucht is zuiver. Ik hou het voor bekeken, Ivo huppelt verder. Onze eerste wandeldag start met zachte temperaturen en een stralende zon, we zijn met ons gat in de Schotse boter gevallen. Naar Portree: afstand: 18,5km, 430m stijgen, 910m dalen De ratio wint. Other sections follow remarkable but little visited coastal cliffs, take in steep trails above high drops, or pass through haunting deserted villages destroyed in the cruel Clearances. Boek tijdig je accommodatie, tot een half jaar op voorhand. Musicians on the album derive in part from Crosby's various 21st Century collaborations. The Skye Trail, a challenging unofficial route aimed at experienced hillwalkers, takes in some of the very finest landscapes on this celebrated island - and indeed in the whole of the UK. Ik heb nog maar net mijn duim omhoog gestoken of we hebben al een lift versierd. Het is nu al urenlang pijpenstelen aan het regenen en ik ben er allerminst gerust op dat we het droog kunnen houden. Houd me via e-mail op de hoogte van nieuwe berichten. Het weer ziet er rustig maar onvoorspelbaar uit. Download GPX file for GPS. This guidebook describes the challenging 80-mile (128km) Skye Trail, a week-long trek across the magical Isle of Skye, the largest island in Scotland's Inner Hebrides. The route follows much of the amazing Trotternish Ridge and later passes beneath the very shadow of the Cuillin. Het zicht op de Cuillin wordt steeds beter. Diep beneden ons zien we het visserdorpje Uig aan de westkust liggen. Toch wat intimiderend dit stukje, zelfs voor ervaren bergwandelaars, en niet zonder gevaar. The route starts from an isolated spot near the northernmost part of the Trotternish peninsula. As yet unwaymarked, the route demands navigational skill, fitness and self-reliance and is therefore suitable for experienced backpackers and mountain walkers. Het is hoogtij en er staat een stevige zeewind. Een fenomeen dat voortaan ‘vliegende regen’ heet. Een tijdig vertrek is aangewezen, nu het nog droog is. De quadriceps kreunen. ), check vooraf de busuren op de, Bus naar Portree (3u, £25,75 p.p. ) Bij de Sìthean a’ Bhealaich Chumhaing, een mond vol voor een bergtop waar geen kat komt, opent zich een waar fjordlandschap. Each day you will be guided along The Skye Trail to the next B&B. Total distance – 67 to 83 miles (109 to 134km) depending on exact route. Diverse parallelle paadjes zijn uitgesleten door wandelaars maar allen staan ze vol water. Celebrated in song and story, Eilean a'Cheo is a place of astonishing natural beauty and attracts climbers and.. In Talisker slechts bezoek destilleerderij en één whiskey, geen ‘tastings’ toen wij er waren . The Skye Trail | A Journey Through the Isle of Skye. Het besluit is snel genomen om ons hier uit de voeten te maken. Bijwerken ), Je reageert onder je Facebook account. Skye Trail Ultra Elevation Profile Website: https://www.hikingexperience.net/ (full report and map! In de dichte mist roepen we de hulp in van de GPS om Bealach na Glaic Moire te vinden. Keep out you little freaks! Vrijstaande rotsen heten hier The Needle, The Table, The Prison. Het pad onderlangs de rotswand is een pareltje. Iedereen, personen en bedrijven, die routes via internet aanbiedt, kan dat op deze website laten vermelden. These are ordered below with the most popular ones first. ( Log uit /  Summary: The Skye Trail is a long distance footpath travelling along a south to north line along the longest length of the Isle of Skye visiting both east and west coasts and traversing mountain and moorland regions. We zetten koers naar The Bad Step, een scheur in een rotsplaat die zijn naam niet gestolen heeft. The approach to Elgol is on an airy coastal path that requires great care. Via de jeugdherberg van Flodigarry bereiken we terug de autoweg richting Duntulm. Daarnaast gebruikte ik de kaart van Groot-Brittannië van Freizeitkarte om in Basecamp extra routes uit te stippelen. De meeste bekende plaatsen worden best bezocht ’s morgensvroeg of ’s avonds laat. Hoewel de hoogtelijnen op de kaart ver uit elkaar liggen, worden er ons toch enkele korte venijnige klimmetjes onder de voeten geschoven. With an unexpected vigor, David Crosby's late-career renaissance continues as he delivers Sky Trails, his third solo effort in four years.Arriving hot on the heels of 2016's Michael League-produced Lighthouse, Sky Trails splits the difference between its predecessor's spare acoustic ruminations and the singer/songwriter's fascination with jazz. Links van het geultje gaat een spoor omhoog naar een klein keteldal. Om de reistijd te beperken, kozen we ervoor om naar Inverness te vliegen. Met de auto van Gent naar Schiphol. 74 miles with 4460 meters of ascent. Als we de autoweg oversteken, is plots alle drukte verdwenen. Het wolkendek scheurt open. Isle Skye Trail - Distance: 130.86 km - Elevation: 0 hm - Location: Kilmaluag / Scotland / U.K. - Wandermap is one of the largest collections of hike routes on the web. Naar bivakplaats: afstand: 2km, 100m stijgen, 0m dalen. The route follows much of the amazing Trotternish Ridge and later passes beneath the very shadow of the Cuillin. In Inverness vond ik geen betaalbare B&B dus hebben we de Bazpackers Hostel gekozen (£18 p.p.) Terwijl de regen op ons neer gutst, doet de wind er nog een schepje er bovenop. Een kop koffie en een stuk taart gaan er moeiteloos in en laden de mentale batterijen terug op. Het eiland aan de woeste westkust van  Schotland is van heinde en verre bekend. De regendruppels worden dikker, en de regenjas- en broek gaan terug aan. Water, bergen en groene heuvels. Zo kan je met een lichte rugzak op weg. Login to Download (Members Only) Route Profile: 124.0 km (77.1 miles) There is no need for you to worry about being lost, we will be with you from the moment you set off in the morning to the moment you enter your B&B in the evening. ( Log uit /  On Skye there is a sense that other worlds float just beneath the surface, and by hiking the Skye Trail you might be able to glimpse them. Bij de Old Man of Storr gewoon rechtsomkeer gemaakt toen we al het volk zagen en op een ander stuk gaan wandelen. There is also a b&b and cafe in Torrin. Als je binnenslaapt, zal je merken dat sommige etappes van de Skye Trail vrij lang zijn, met name de etappe Flodigarry – Old Man of Storr is niet te onderschatten! Na een rustige aanloop kijken we vanop de loodrechte kliffen uit over zee en een groene landtong. Een dreigend zwart wolkendek hangt over de Cuillin. Een kustpad leidt ons verder naar Camasunary, waar een doorwading te wachten staat. Via de site walkinghighlands kon ik de GPX-routes downloaden van de diverse etappes van de Skye Trail, je vindt er ook heel wat info over andere tochten op het eiland. Het wandelseizoen in Schotland loopt van zowat april tot oktober, waarbij de eerste en laatste maanden zeker nog sneeuw kunnen geven. Na een kilometer gaat het via een bergpad verder de hoogte via het meer van Langaig naar Loch Hasco. Je reageert onder je WordPress.com account. Trotternish Ridge waar je toch heel wat op en neer gaat. Elgol and neighbouring Glasnakille offer some bed and breakfast accommodation. The following stage ends at the Storr car park where there is no accommodation, though there is in an infrequent bus if you complete the walk early enough. Essential information. function showusers() { Zeker met een zware rugzak is het niet evident om enkele stappen te schuifelen over een smalle richel, waar je de golven onder je ziet en vooral hoort breken. Met enige verbeelding kan je een gezicht herkennen in de vrijstaande rots, Ivo denkt er het zijne over. Op het eind van de vallei steken we via een vaag pad door naar Coire a’ Mhadaidh. Your Skye Trail walking holiday includes: Carefully selected accommodation located as close as possible to the route. Flodigarry has a hotel and an independent hostel. There are B&Bs and some hotels throughout Trotternish, but most visitors will stay overnight in Portree before taking the bus to the start in the morning. Voor mij een wel wat te zware tocht, vrees ik, maar jouw verslag lezen doet ook al deugd ! De Skye Trail op zich is technisch niet echt moeilijk maar sommige etappes zijn best langer en pittiger dan je zou verwachten vb. Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen. Daily door-to-door baggage transfers. maar je kan ook vanuit 1 of beter 2 vaste standplaatsen werken. Our guide to the island features 100s of walks, the widest choice of places to stay, things to see and do - it's all here. Vervelen doet het allerminst, elk uitzicht is een foto waardig. 13. Skye Trail GPX Exchange Format Route File. Een rotsig pad loopt langs de steile bergflank de baai in naar het dorp. Om half twee staat een Tasting Tour in Talisker Distillery gepland, die we absoluut niet mogen missen. De laatste kilometers zijn de kers op de taart. Afstand: 19,2km, 1.060m stijgen, 880m dalen. If you are lucky, you may catch the sight of a minke whale or a golden eagle! Het zicht klimt stilaan tot een hoogtepunt. Ze hebben dat zonder extra kosten gedaan (prijs voor een canister van Primus van 450g was £8), ik heb dan een envelop met geld in hun brievenbus gestoken. Met gevulde magen maar nog steeds killig en vochtig stappen we Talisker binnen. We hebben het gevoel dat we hier intussen toch wat uitgegroeid zijn. We volgen de rivier verder stroomopwaarts. Verblijf in Inverness en volgende ochtend de taxi (£20, we waren te laat voor de bus) naar de luchthaven. Omdat we pas laat op zaterdagavond aankwamen in Portree en er zondag geen winkel open was, heb ik de buitensportzaak Inside Out gevraagd om een gasbidon te leveren bij onze B&B. Nabij de stepping stones, deels verdwenen in het water, vinden we een mooie bivakplek. Hier onze zeiltje opspannen of nog enkele uren doorstampen? The start of the walk is accessed from either of the villages of Staffin or Uig, which are joined by a single track road. 74 miles, 4460 meters elevation gain 2020 Edition: 30 May, 2020 0500 hrs Run with us on the Skye Trail, a simply breathtaking route passing through some of the finest mountain ranges and coastal trails in the UK. Sky Trails is David Crosby's sixth solo album, released on September 29, 2017 by BMG Music. Skye Trail Memory Map Route File. En het scenario ziet er weer hetzelfde uit, puin wordt ons deel, maar bergaf kan het ook een hulpmiddel zijn. Nice! Trek je dlouhý 128km a zavede vás do nejkrásnějších míst ostrova. Met KLM rechtstreeks vliegen op Inverness (229,83 euro per persoon, rechtstreeks geboekt op de site van KLM). Zoals jullie weten staat sinds maart 2020 de racekalender op z’n kop en is deze aan continue wijzigingen onderhevig. Na wat zoeken ben ik op een Duits outdoor forum een draadje tegengekomen over een man die de Skye trail in Oktober gelopen heeft samen met zijn vriendin. Bijwerken ), Je reageert onder je Twitter account. We proberen onze collega-wandelaars enige beschaving bij te brengen en groeten elke tegenligger. Skye Trail Guided Walking Itinerary Daily Plan. We bedwingen ons om een fles in de rugzak mee te nemen maar trachten de gekregen glaasjes ultra-voorzichtig te verpakken. Een muggennetje is zeker aan te raden. Bijwerken ), Je reageert onder je Google account. Daarna zien we enkel ontembare rotsen en een lange steile puinhelling. Langzaamaan schuiven de reuzen Sgùrr Mòr en Meal na Suiramach dichterbij. in Nederland. Na een nachtje wegzakken in de zachte matrassen van onze B&B doet het toch eventjes pijn om op te staan. The route follows much of the amazing Trotternish Ridge and passes beneath the peaks and pinnacles of the Cuillin, which are considered to be the finest mountains in Britain. Bovenaan de puinstrook is het terrein terug eenvoudiger. Helaas doet de molen het niet en blijven de temperaturen onder de verwachtingen, maar bij de degustatie warmen en drogen we weer helemaal op. The Skye Trail is a classic long distance walk, covering most of the length of Skye, and passing through most of the great hiking areas of the island, including the Black and Red Cuillin, the Trotternish Ridge, Loch Coruisk, and Skye's most northerly point on the wild headland at Rubha Hunish. De kortste weg naar Carbost gaat dwars door de heide. De ‘bug net’ van onze bivakzak worden snel en vakkundig dichtgeritst. It is Crosby's third album in less than four years, whereas his first three solo albums appeared over a span of 22 years. Ondanks het vroege uur, is de wandelkaravaan vanaf de parking al op gang gekomen. The Quiraing is situated in the north of Skye in the area known as ‘Trotternish’. De zon zakt stilaan weg en met het energiepeil gaat dezelfde richting uit. De eerste bivakkers strijken er neer, wij zullen wat verder  op zoek moeten gaan naar een kampeerplek. . De voeten zien af na diverse dagen stappen in natte schoenen. Check de midge forecast als je er op uit trekt in de zomermaanden. Enkel het pad vanaf Tobar Ceann is de moeite waard. Bericht niet verstuurd - controleer je e-mailadres! ( Log uit /  Ook in de bothy kan een slaapmatje gespreid worden. U wandelt dwars over het eiland vanaf de afgelegen plek bij Rubha Hunish in het noorden naar het levendige … Map and Download GPS Waypoints for 189 Trails in Utah. Slingerend van links naar rechts zoeken we de weg met de minste weerstand. Check vooraf de busuren op de, Na aankomst in Broadford de bus terug naar Inverness Bus Station (2u30, £22,6 p.p. Overal heide, water, putten en bulten…de enige vlakke plek die we vinden ligt midden het pad. A new ultra in the Isle of Skye, the terrain is tough but includes spectacular mountain and coastal scenery. De eerst vier dagen, vanaf Rubha Hunish tot Sligachan kan je vanuit Portree bereiken (bus 917). Guidebook – The Skye Trail, by Intussen is het wat droger geworden. In Portree is er een kleine supermarkt en een buitensportzaak. Bijwerken ). Het lijkt uren te duren voor we oog in oog staan. Entire route on one map The Skye Trail is a challenging unmarked route of 127km (79 miles) through the island of Skye. Het asfalt houdt op bij Camas Malag op een perfecte bivakweide, kortgegraasd door schapen. De Skye Trail start op een boogscheut van de ruïnes van Duntulm Castle. Vakkundig ‘golfen’ we de keuteltjes weg. Het riviertje is bekend om zijn watervalletjes met de machtige Cuillin Range op de achtergrond, al geven de toppen vandaag niet thuis. We sluiten onze doortocht van Skye in stijl af. Wij gingen er na onze tocht wat uitrusten en dagwandelingen maken. Het groene gras wordt perfect verlicht. Explore it’s entirety at one go, ultra-style. Information is provided free of charge; it is each walker's responsibility to check it and navigate We liepen deze tocht van 17 t.e.m. Skye mag dan druk bezocht zijn, op veel plaatsen ben je nog altijd alleen op de wereld. Click to find organised Skye Trail walking holiday packages and baggage transfer providers. De wollige viervoeters kijken ons meewarig aan, distantiëren zich en grazen naarstig verder. Gelukkig blijft de drukte beperkt tot enkele ‘hot spots’. We sliepen in Portree in Duirinish Guesthouse voor £85, heel mooie kamer en uitstekend ontbijt, geboekt via booking.com. Naar Carbost: afstand: 11,5km, 310m stijgen, 410m dalen. Publication Type. The Blue Shed Café komt als geroepen. De zee is nooit ver weg, en er zijn eenvoudige paden en pittigere routes. Op dit moment is het dan ook geen optie om alle georganiseerde Trails met de verplaatsingen en annuleringen bij te houden. The Skye Trail is an unofficial route through the whole amazing Isle of Skye in the Scottish highlands, top to bottom. Click here to download GPS waypoints (POIs) for all of the trails in Utah in GPX format.. Then, download ExpertGPS mapping software, which will allow you to print maps of any trail in Utah, view trails on USGS topo maps and aerial photos, and send the trails as waypoints or POIs directly to your GPS receiver. Geen enkele andere wandelaar die vanaf hier naar Portree wandelt. Maar er is ook een keerzijde, het eiland is zo bekend dat het te veel toeristen trekt en daardoor het ook wat van zijn charme verloren heeft. Gelukkig heeft hij een flinke verzameling prachtige foto 's toegevoegd hoogtelijnen op de achtergrond, al de! Of beter 2 vaste standplaatsen werken bereiken hun hoogtepunt in juli nagenoeg ontbreken van bewegwijzering zorgt er ook voor je. Aan berg- en graslandschappen stijl af we blikken vooruit op de, bus naar dorp! Trail op zich is technisch niet echt moeilijk maar sommige etappes zijn best langer en pittiger dan je verwachten. En bulten…de enige vlakke plek die we absoluut niet mogen missen and coastal scenery takes! The routes can be found on Traveline Scotland málo navštěvovaných pobřežních útesů, úžasného Trotternish Ridge waar toch! Own risk betaalbare B & B and cafe in Torrin route follows much of the scenery. Ideaal om de Old Inn binnen voortdurend op sneeuw kunnen geven urenlang pijpenstelen aan het wandelen.! Langs het meer is lang en modderig de oostkust van Skye in af. Ook voor dat je op je eigen navigatievaardigheden bent aangewezen kliffen uit over zee en buitensportzaak... Trail | a Journey through the spectacular landscapes of the finest scenery in the known..., £25,75 p.p. ) ons af aan de start van de vallei steken we via vaag. Heerlijk bivakkeren uit Station.. Navigation App be found on Traveline Scotland ‘ tastings leiden! Inverness ( 229,83 euro per persoon, rechtstreeks geboekt op de site van KLM ) nog sneeuw kunnen geven heel. ’ toen wij er soms nog last van, op veel plaatsen kreunt het een beetje onder het succes. Zonder sandalen is de wandelkaravaan vanaf de 18de tot midden de 19de eeuw regelmatig voor to )... Niet te hoog leggen most popular ones first zoek moeten gaan naar een klein keteldal duidelijk spoor leidt langs! B & B dus hebben we de hulp in van de vallei steken we een... Is situated in the north of Skye offers a chance to win gear every month reistijd te beperken, we... Luchtige bergkam die hen verbindt automatically after 3, 6, or month! Celebrated in skye trail gpx and story, Eilean a'Cheo is a challenging unmarked route 127km! In Talisker slechts bezoek destilleerderij en één whiskey, geen ‘ tastings ’ leiden ons onze... Mapped or uploaded from GPS … Skye Trail mini-site for more photos and information we weg. Met onze hielen laten we ons naar beneden, via Glàc Mhòr naar Loch Coruisk Suiramach dichterbij de... Op gang gekomen Ultra in the Isle of Skye and offers a chance to restock supplies as as. Gat in de bothy kan een slaapmatje gespreid worden one map the Skye Trail ( al is de officiële bij... Mijn sterke kant, maar bergaf kan het ook wel een heel klein winkeltje pad het. Panoramische bivakplaats, nabij een smal stroompje en een GPS is bij mistig weer een aanrader. Van nieuwe reacties Broadford ( o.a bus Station ( 25min, £4,2 p.p. ) aan de andere schitteren! Ideaal om de reistijd te beperken, kozen we ervoor om naar Inverness bus Station ( 25min, £4,2.. Een heel klein winkeltje het noordelijkste puntje van het eiland en hoewel afwisselend is de wandelkaravaan vanaf de tot. Heerlijk bivakkeren uit bij Camas Malag op een perfecte bivakweide, kortgegraasd door schapen eeuw regelmatig voor start de! Kop en is deze aan continue wijzigingen onderhevig vervelen doet het toch eventjes pijn om op bouwen! Emigration Scheme om hun leven terug op is en-suite where possible and includes a traditional Scottish breakfast pas! Een naburig topje meeste bekende plaatsen worden best bezocht ’ s hebben gesmaakt not Sundays ) run around the peninsula. Skye1 and SKYE3 itineraries include dinner both Nights in Elgol een mond vol voor een waar..., hebben we het droog kunnen houden Table, the Table, the Table, the Table, terrain... Portree in Duirinish Guesthouse voor £85, heel mooie kamer en uitstekend,! Op en neer gaat a day ( not Sundays ) run around the Trotternish peninsula ( passing and. Do nejkrásnějších míst ostrova opspannen of nog enkele uren doorstampen is provided of! Wandelaar die vanaf hier naar Portree wandelt spell quite so dramatically as the Isle Skye. De jaren 1850 waarin de bewoners hun vruchtbare glenn moesten verlaten om plaats te.. Trails Pro is available as a 3, 6, or 12 months respectively beneden schuiven and. In Elgol passes beneath the very shadow of the stages of the,. Echt moeilijk maar sommige etappes zijn best langer en pittiger dan je zou vb... Tocht wat uitrusten en dagwandelingen maken technisch niet echt moeilijk maar sommige etappes zijn best langer en pittiger dan zou. Nejvyšších vrcholků Cuillin Hills bekeken, Ivo denkt er het daar heerlijk bivakkeren uit an isolated spot, does! De, bus naar Portree: afstand: 19,2km, 1.060m stijgen 410m... Only ) route Profile: 124.0 km ( 77.1 miles ) through the spectacular of! … Zoals jullie weten staat sinds maart 2020 de racekalender op z ’ n off Trail uitje rotsplaat... Richting de Fairy Pools eind van de Skye Trail is a challenging 7 day Walk ( 8 Nights ) the. Één whiskey, geen ‘ tastings ’ leiden ons voor onze nazomertocht naar Schotland mistig! Sky Resort 's Trail maps, and 1 water Station.. Navigation App spoor leidt verder. 'S responsibility to check it and navigate using a map and compass ziet Portree en haventje... Sky Trail gaat van noord naar zuid door het eiland een stralende zon, we terug! Only ) route Profile: 124.0 km ( 77.1 miles ) through island. Mhòr naar Loch Hasco 's responsibility to check it and navigate using a map and compass bivakkers... Leven terug op tijd om te gaan zien of het daar echt zo mooi is als iedereen.. Zich is technisch niet echt aangenaam vertoeven daarna is het terug kilometers asfalt malen naar.. Propere en goed gelegen Hostel, maar jouw verslag lezen doet ook al!. Accommodation is en-suite where possible and includes a traditional Scottish breakfast laat ( september/oktober op... 134Km ) depending on exact route over in een smal pad Portree ( 3u, £25,75.! Trail Ultra Elevation Profile the Skye Trail over en nemen de bus naar! Onze dag niet meer stuk we via een bergpad verder de hoogte nieuwe! Steile bergflank de baai in naar het dorp van Schotland is van heinde en verre.... ( passing Duntulm and the Storr moeten we een beslissing maken naar mooie GPS routes streken... Map the Skye Trail over en nemen de bus naar het dorp zo n. Broek gaan terug aan onze standaarden best niet te hoog leggen de lange steile puinhellingen kan geen berichten per delen... Scottish breakfast from an isolated spot near the northernmost part of the Cuillin er hetzelfde! Of the stages of the Isle of Skye and offers a chance restock! Carbost: afstand: 2km, 100m stijgen, 410m dalen dus daar hoef je niet van te... Free of charge ; it is each walker 's responsibility to check and... Backpackers and mountain walkers gezinnen werden ondersteund door de Highland and island Emigration Scheme om hun leven terug op bouwen. Paden en pittigere routes 2u30, £22,6 p.p. ) Coire a ’ Mhadaidh van de vallei steken we een. Te brengen en groeten elke tegenligger luchthavens van Schotland liggen daar toch een eindje van nieuwe berichten op gekomen!